Maleisie 2007

Dag 11 We zijn op weg gegaan naar Kota Bharu maar zijn halverwege afgeslagen en belandt op Banding Island Resort, wat in een groot meer in het nationaal park ligt. Vormt tevens een soort van verbinding via 2 grote bruggen in de highway. In dit resort zijn we weer actief geweest, jawel. We zijn weer Orang Asli gan opzoeken, wederom met een boot een stuk gevaren naar een (schier)eiland om deze mensen te bestuderen ! Deze OA blijken een stuk moderner te zijn als degenen die wij eerder ontmoet hebben. Ze leven (uiterst armoedig) in simpele maar wel vaste huisjes, zoeken ook werk en gaan als ze ziek zijn ook gewoon naar een kliniek. Ook bezitten ze een generator zodat ze wat licht hebben en uiteraard ook TV kunnen zien. Na het afscheid nemen wordt de tocht vervolgd en gaan wij de welbekende rafflesen (naam verder vergeten) bekijken, uiteraard is het niet de tijd voor deze bloem en dus krijgen wij alleen wat uigebloeide alsmede wat bollen te zien, maar niet nadat we een stevige mars dwars door de jungle hebben gelopen. Een v.d. gidsen wist tijdens de snelmars wel veel over de omgeving te vertellen waardoor de trip al met al erg interessant was. Na terugkomst op ons balcon van de rust op het meer en het getjilp v.d. vogels genoten, na een eenvoudig maar voedzaam maal aan het slapen geslagen. Dag 12 We vervolgen de weg naar Kota Bharu, wel een zeer lange route maar bijzonder mooi wat natuurschoon betreft, we stappen dan ook verschillende keren uit om v.d.omgeving te genieten. In KB besluiten we in het Perdana Beach Resort aan het PCB strand te logeren. Van dit strand werd verteld dat dit in he weekend erg gezellig was. We kwamen er op Zondag en bleken een tijdlang de enigen op het strand te zijn ! In de stad zelf zijn wij naar de Pasar Besar geweest, wel interessant maar in de kern eigenlijk een pasar als er velen zijn, ook enkele musea bezocht. Voor de rest vinden wij KB niet echt erg interessant en besluiten dan ook de volgende dag niet te blijven maar de route te vervolgen naar Kuala Terengganu. In de avond wat in het resort gegeten wat nog lekker was ook, wat gelezen en toen naar bed. Dag 13 Op weg naar KT , ook weer een mooie route maar omdat wij de binnenroute via de kust nemen, voornamelijk mooi door de stranden, zee en vissersdorpjes. We gaan ook kijken bij een plaatsje genaamd Mareng, hiervan zouden ferry's naar div. eilandjes moeten varen, we wilden de mogelijkheden bekijken omdat Robbert dan wellicht vanuit een v.d. eilandjes kon gaan duiken. Vergeet het maar ; zelfs geen mens te zien laat staan dat er een ferry klaar lag. Achteraf hoorden wij dat door de harde winden in principe tot Maart niet gevaren werd. Feest gaat dus niet door. Uiteindelijk in KT aangekomen en omdat het inmiddels al in de middag was gelijk maar een hotel gezocht, het eerste vonden we niet alleen erg duur maar ook erg onpersoonlijk dus zijn we snel doorgegaan, tot onze verbazing blijken diverse andere goedkopere hotels geheel vol, blijkt te komen omdat er morgen een belangrijke fietsdag in de buurt is. Uiteindelijk een redelijk geprijsde kamer gevonden in Permai Inn. Vervolgens een eerste verkenning v.d. stad, wat gegeten en dit blogje bijgewerkt. Morgen een nieuwe dag.